Alla inlägg den 14 september 2013

Av Melinda - 14 september 2013 21:36

Ska sätta på en film och gå och lägga mig sen, lång dag på jobb imorgon 7-12/14-21. Men det är sista dagen på sommarjobbet, men får hoppas man får någon tur då och då ändå. Måste få säga att jag är grymt nöjd med mitt sommarjobb och med personalen jag har jobbat med, tack för denna sommar!

Av Melinda - 14 september 2013 17:33

Grillning pågång, och grillmästaren själv här! ??

Av Melinda - 14 september 2013 15:48

För ungeför ett år sedan läste jag en artikel om att vara au pair i USA, och gissa då vem som blev duktigt sugen på detta, jo jag.

Men ungefär i mars ändrade jag mig, då jag kom på att jag ville hoppa på högskolan direkt, just bara för att få färdigpluggat.

Men idag slog det mig nog ordentligt att jag kommer ångra mig om jag inte åker på den här au pair resan. 

Jag har i alla kraven som behövs, utom körkort, vilket jag troligen tagit tills dess, jag älskar barn och jag har alltid velat åka till USA. 

Det som dock är lite tråkigt är att jag kommer lämna Sverige, min familj och mina vänner ett helt år, men jag tror det kan vara värt det, eftersom att de finns kvar när jag kommer hem igen, dessutom kan de komma och hälsa på.

Jag måste bestämma mig nu, eftersom det tar mellan 3-8 månader att fixa allt detta, med värdfamilj, collage (6 credits), visum osv. 

Men jag ska iallafall gå på ett informationsmöte, och har precis skickat efter en broschyr. 

För er som inte vet vad au pair är, eller ni är intresserade kan ni läsa mer på denna hemsida: http://www.culturalcare.se


Au pair bilder:


     

Av Melinda - 14 september 2013 13:45

Skönt att ha någon smak som påminner om sommaren, nu när hösten är på väg och löven börjar bli brun-gula.

Av Melinda - 14 september 2013 13:16

Så jäkla tråkigt att plugga!!! Trodde inte detta jäkla arbete skulle ta så lång tid!!!

Världens störstar men skönaste tröja!

Av Melinda - 14 september 2013 10:06

Godmorgon läsare!
Vaknade precis, och känner att jag måste dusch. Under dagen händer det inte så mycket, plugga och sen ha en allmän childag:)
Vaknade dessutom med värsta träningsvärken i hela kroppen efter ATC passet igår! Men måste säga att det är den bästa smärtan som finns!

Presentation


Mitt namn är Melinda och jag tog studenten nu i våras, här får ni läsa lite om hur det är efter skolåren med resor, jobb, kompisar, fester, och framtidsplaner.
I hope you enjoy it.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards