Alla inlägg den 29 september 2014

Av Melinda - 29 september 2014 19:10

För var dag som går blir jag bara mer och mer säker på vad jag vill göra med livet och vad jag vill jobba med.

Jag vill mer än något annat utbilda mig till barnsjuksköterska och jobba med cancersjuka barn, det är en dröm som jag har och som jag ska uppnå vad som än krävs!

Att få jobba med barn som lever med en dödlig sjukdom kanske inte låter som en dröm för många då det slutar illa i några av fallen, men för mig är det. Att få vara med och träffa och behandla dessa barn, att göra skillnad är vad jag vill göra.

Få hjälpa till och se dessa barnen kämpa och se dem bli bättre och bättre och starkare och starkare och till sist förhoppningsvis bli friska, eller att se till så att den sista tiden i deras liv blir så bra som möjligt. Att stötta föräldrar, syskon och den sjuka är det jag vill.

Jag vet att vissa dagar kommer vara riktigt jobbiga, och man bara vill därifårn och man kommer till att ifrågasätta världen, öden och sitt yrke många gånger. Men man får inte glömma att i de flesta fallen går det bra, barnet bir friskt igen, och att då veta att man har själv varit med och behandlat och stöttat, det kan jag tänka mig känns så otroligt bra!

Det behövs människor till detta yrket, då det faktiskt är brist på detta, det är ett viktigt yrke, då barnen är vår framtid och det behövs människor som ser till att även de sjuka barnen får en. 

Nästan alla som man berättar för vad man vill jobba med, ifrågasätter det och säger, kommer du verkligen klara av det, det hade aldig jag gjort, och ska jag vara ärlig så vet jag inte, och det finns ingen som vet om man klarar av att jobba med sådana svåra saker, men provar man inte så vet man inte, och bara för att man klarar det betyder inte det att man är människokall, utan att man överväger det bra med det dåliga och försöker ta sig upp var morgon och gå till jobb trotts att man vet att det kommer till att bli en jobbig dag... Men den dagen lär förändras snabbt när man ser lyckan i barnens och föräldrarnas ögon när de får beskedet att cancern är borta, vilket de flesta får med tiden, och därför vill jag jobba med just detta och jag kommer göra allt jag kan för att nå denna dröm.      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Melinda och jag tog studenten nu i våras, här får ni läsa lite om hur det är efter skolåren med resor, jobb, kompisar, fester, och framtidsplaner.
I hope you enjoy it.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards